hands_holding_rose_by_ovx21-d3bwvav.jpg

השראת לידה

דנה, רציתי לכתוב לך ולספר על הטיפולים שהענקת לי ולע. מנקודת מבטי.

הייתי בשבוע 40 ועוד יומיים, כבדה, עייפה ומותשת. הרגשתי שהלידה לא תגיע לעולם, דאגתי לתינוקת שלי וכל הגוף שלי כאב ודאב. נפגשנו לטיפול בערב, בצל האזעקות. הטיפול הדהים והפתיע אותי בעוצמתו.

 

הוא היה מרגיע ומאזן, הרגשתי במהלכו שהגוף נרגע ונעשה קליל יותר, והתינוקת שלי רקדה בבטן במהלכו והגיבה למגע שלך.

אחרי הטיפול ספרת לי מה הרגשת ואמרת שיש עוד זמן עד הלידה ושאת הזמן הזה כדאי לנצל כדי לחזק את התינוקת ואת הבטחון שלה לצאת לעולם, ולחזק את הקשר ביננו לקראת הלידה - לגרום לה להרגיש ששתינו ביחד בסיפור הזה. בנוסף אמרת שיש תחושה חזקה שהגוף יודע מה לעשות ושהלידה תהיה מדהימה...

ביומיים הבאים דברתי הרבה אל התינוקת שלי, חשבתי עליה וניסיתי לחזק אותה ואותי לקראת הלידה. בכל פעם שדאגתי לה בקשתי ממנה לזוז קצת, כדי שאדע שהיא מרגישה טוב, והיא תמיד הגיבה. הגוף הרגיש נינוח ורגוע יותר, קל יותר על אף ההריון המתקדם. כאבי שרירים שסבלתי מהם הוקלו ובאופן כללי הרגשתי רפויה יותר.

כעבור יומיים נפגשנו שוב לטיפול נוסף. הטיפול הזה היה שונה מאוד. הוא היה פחות נינוח והרגשתי הרבה זרמים בגוף, בייחוד לכיוון הרגליים. אחרי הטיפול אמרת שהרגשת שהלידה קרובה יותר ושהתינוקת זקוקה להכוונה מסויימת ושניסית להראות לה את הכיוון ולחזק אותה. אחרי הטיפול הרגשתי רגועה וחזקה ומוכנה יותר למה שתביא איתה הלידה. הציפיה ללידה השתחררה והגוף הרגיש טוב.


למחרת בערב התחילו צירים. בהתחלה עדינים ולא ברורים אך מהר מאוד הם הפכו לסדירים ואינטנסיביים. תוך פחות משעה מהרגע בו התחילו ילדתי את ע. בלידה מהירה, כמעט ללא כאבים וללא לחיצות, ע. נבעה החוצה בצורה מושלמת והיתה בריאה וערנית. הלידה היתה מדהימה כמו שצפית, ואכן החוויה החזקה ביותר שלי היתה שהגוף ידע מה לעשות בעצמו וכל מה שהייתי צריכה לעשות היה לא להפריע לו.

כשע. היתה בת שבוע נפגשנו לטיפול נוסף, הפעם לע., שהתקשתה ביניקה. טפלת בה בסבלנות רבה ושחררת את מה שהרגשת שאינו מאוזן. ניסית לעשות זאת במגוון תנוחות- על כדור, תוך כדי הנקה - עד שנרגעה, והכל כדי שתהיה רגועה והטיפול יהיה מיטבי.

אז רציתי להודות שוב- על הטיפולים המחזקים לפני הלידה ועל הדרך בה עזרת לגוף להרגע ופשוט לעבוד ועל הטיפול המסור בע. אחרי הלידה. אין כמוך ואין כמו המגע המרפא שאת מביאה איתך לטיפולים, לצד הקשבה ודיוק."

 

(מ. , השראת לידה וטיפול בתינוקת לאחר לידה)

קרא עוד...

תינוק עם קשיי יניקה

"אני רוצה לספר לכם איזה מהמם היה הטיפול של דנה, יש לי נסיך שהתקשה לינוק ולאחר כמה וכמה התייעצויות ואחרי שכמעט החלטתי לוותר החלטתי כן לתת לטיפול הזה צ'אנס, היה פשוט מהמם! כל מקום שבו דנה הניחה את ידיה הוא הגיב... והכי חשוב - אני ממש חששתי שהוא לא יאהב את זה או שזה יציק לו - להיפך! הוא נהנה מכל רגע! וכשהיא טיפלה לו בראש הוא לא הפסיק לחייך ולברבר... בלי קשר להנקה אני ממליצה בחום לכל תינוק לעבור חוויה כזאת...  לאחר הטיפל הוא ינק משני הצדדים ללא פטמות סיליקון ואפילו העדיף בלי פטמות סיליקון :) 
ממליצה בחום!!!"
(דנה הנדלסמן-גרדשטין, תינוק עם קשיי יניקה)

קרא עוד...

שיתופים מהקליניקה - מקרי א-סימטריה אצל ילדים

לאחרונה עבדתי בקליניקה עם מקרים כל כך מרגשים ומעוררי השראה, שהרגשתי שהפעם אני פשוט חייבת לשתף - כדי להביא ידע, הבנה וחשיפה לכל מי שזקוק לזה.
החלטתי להתחיל לצלם תמונות של "לפני ואחרי" טיפול, והתוצאות מדברות בעד עצמן:

המקרה הראשון: 
הגיעה אליי תינוקת מתוקה עם א-סימטריה ניכרת מאוד לעין: כל האגן שלה היה מסובב ימינה, הבטן בלטה שמאלה, וגם הראש היה מופנה ומסובב ימינה. הרבה פעמים א-סימטריה כזו נוצרת פשוט בגלל המנח של העובר ברחם במהלך ההיריון, או כתוצאה מלחצים חזקים שהופעלו על הגוף במהלך הלידה. אחרי מספר קצר מאוד של טיפולים (4-5 פגישות בלבד!), הגוף של התינוקת התיישר לחלוטין. היא קיבלה סט תרגילים פשוטים לתחזוקה בבית, ועל הדרך הרוויחה מתנה נוספת: היא נרגעה, הצליחה לישון הרבה יותר טוב, והפכה לנינוחה ושמחה במהלך היום.


1b

 

המקרה השני:

הגיע אליי ילד על הרצף האוטיסטי, עם גולגולת לא סימטרית ובליטות בולטות של עצמות המצח, שממש חפפו אחת על השנייה. אחרי שלושה טיפולים בלבד הגולגולת התיישרה, והבליטות במצח נעלמו כמעט לחלוטין! גם במקרה המדהים הזה, אמא שלו דיווחה על שיפור משמעותי ברמת הרוגע הכללית שלו ואיכות השינה בלילה.

 

2b

 

המקרה השלישי:

הגיע אלי תינוק כבן שמונה חודשים, עם גולגולת לא סימטרית ובליטה של עצמות הראש מאחור. גם במקרה הזה הספיקו 3-4 טיפולים בלבד (!) כדי להעלים את הבליטה של עצמות הראש, החלק האחורי התעגל וקיבל צורה סימטרית ואחידה. הילד הצליח גם לראשונה (בגיל שמונה חודשים) לשכב על הבטן, והיה נינוח ורגוע.


3

 


איך הקסם הזה קורה? הכל טמון בפאשיה ובקרניוסקרל הסוד של השינויים המהירים האלו לא נמצא בהפעלת כוח, אלא בדיוק להפך - בהקשבה עמוקה. בטיפול קרניוסקראל עדין אני עובדת עם ה'פאשיה' (רקמת החיבור שעוטפת את כל האיברים והעצמות בגוף). הגוף שלנו זוכר דפוסי מתח, ולפעמים הרקמה פשוט "ננעלת" במנח מסוים. באמצעות מגע עדין ומדויק, אני משחררת את דפוסי המתח האלו, ומאפשרת לגוף לחזור לאיזון הטבעי שלו. כשהגוף הפיזי משתחרר, גם מערכת העצבים נרגעת - ומכאן השיפור המיידי בשינה ובשקט הנפשי.


ומה לגבינו, המבוגרים?

ההבדל היחיד בינינו לבין תינוקות הוא שאנחנו סוחבים את דפוסי המתח האלו כבר שנים, לעיתים קרובות מבלי לדעת בכלל. רשת הפאשיה (רקמת החיבור) העוטפת את כל האיברים שלנו, מקשרת בין אזורים שנראים לנו לחלוטין לא קשורים.
לאחרונה, למשל, הגיעו אליי לקליניקה מטופלים שסבלו מכאבי גב קשים שהקרינו לרגל. בבדיקה ובהקשבה לגוף התברר שהמקור האמיתי למתח היה בכלל... בכבד. הכבד היה מוחזק ומתוח, ודרך רשת הפאשיה משך את האגן כולו ויצר את הלחץ על הגב והרגל. שחרור עדין ומדויק של אזור הכבד איפשר לאגן להשתחרר והכאב ברגל פשוט נעלם. הגוף הוא מפה שלמה של קשרים, וכשמשחררים את המקור - כל הדפוס משתנה.

 

דפוסי מתח פאשיאלי


מגיע לגוף שלכם להרגיש טוב!
מוזמנים לשלוח לי הודעה פרטית כאן, או ליצור איתי קשר בוואטסאפ לתיאום תור.



 

 

הערה:
הטיפול בילדים ותינוקות מתאים במיוחד במקרים הבאים -
השטחת ראש, א-סימטריה, טורטיקוליס, קרניוסינוסטוזיס, craniosynostosis, שקד שלישי, חגורת כתפיים, דלקות אזניים, מרפסים, ossification center, מרכז התגרמות, פזילה, טונוס שרירים גבוה, קשיי יניקה, עיכוב בהליכה, זחילה לא סימטרית, העדפת צד, חוסר שיווי משקל, ריפלוקס, גזים, נחירות, נשימת פה, ויסות חושי, כאבי ראש.